Duhové zprávičky | Základní škola Paseka

Duhové zprávičky

ŠKOLA V PŘÍRODĚ 2017
13. 09. 2017
 Školáci už začali opět chodit do školy. Příroda se začíná pomalu chystat k zimnímu odpočinku. Před tím však pro nás připraví nádherné divadlo, barevnou krásu, "indiánské léto".
Tak jsme se opět po dvou letech vypravili na školu v přírodě, abychom vše mohli pozorovat zblízka a sami se také stali jeho součástí. Tentokrát jsme se vypravili mezi indiány žijícími na území Hrubého Jeseníku, abychom se od nich naučili dovednosti nejen o přírodě, ale abychom se jako jeden velký kmen paseckých školáků lépe poznali a utužili kamarádství, přátelství, zkrátka to nejdůležitější - respektující vztahy mezi sebou.
1. den Indiánské kmeny:
Hned 1.den jsme uspořádali malý výlet. Zavítali jsme na moravsko-slezskou sopku - Uhlířský vrch. Statečně jsme vystoupali lipovou alejí až ke kostelíku, nad námi jasná obloha a slunce, daleký výhled po Jeseníkách. Po chutném obědě na Edenu (kam jsme se na pár dní přestěhovali) a odpočinku jsme si vyrobili krásný indiánský talisman a stihli se vykoupat v nedalekém hotelu Kamzík. Večer jsme se rozdělili do kmenů, vymysleli jsme si pro něj jméno, stejně tak jsme se po indiánsku pojmenovali i my.
Moc dobře nám tu vaří, jídla, co hrdlo ráčí.

2. den Indiánská stezka:
V úterý jsme se vydali na Indiánskou stezku poznat rozlehlé území našich přátel indiánů. Statečně jsme ušlapali 4,5 km, abychom stanuli pod nádhernou rozhlednou v Nové Vsi, na niž jsme postupně skoro všichni vylezli, abychom se pokochali krásnými "panoramaty". Po návratu do "tábora" jsme si užili polední klid. Někdo aktivně - tancem, někdo jen tak hraním her, malováním obrázků na pokojíčku.
Ještě před večeří jsme si všichni vyplnili vrcholový diplom a po chutném jídle, s plnými bříšky si ještě stihli namalovat kmenový totem.

Krásné podzimní dny přejí Indiáni z Paseky ze školy v přírodě - Karlov pod Pradědem 2017 :-)

3.den Indián, lesů pán:

Dnes jsme se učili "indiánským dovednostem", které pak zúročíme v hodinách prvouky, vlastivědy a přírodovědy. Na různých stanovištích děti plnily úkoly a sbíraly body do indiánské hry - pracovaly s buzolou a učily se číst z map, ošetřovat zraněné, poznávaly přírodniny i stopy zvířat, zkoušely si uzlovat nebo šifrovat (morseovou abecedou). Odpoledne si opět užily bazén. Ale nejvíce se asi "vyřádily" večer. Po tradičním ohni a opékání špekáčků se vydaly na dobrodružnou stezku odvahy. Nachystali jsme ji sice jen v parčíku u chaty, ale přesto to pro mnohé byl velký zážitech, když mohly jít pouze s baterkou po svítících bodech a ještě si při tom pamatovat jednotlivá slova z velké indiánské zprávy a moudra: Nesuď člověka, dokud jsi neušel míli v jeho mokasínách.
Opět máme spoustu foteček:

4. den Indiánský rej:

Den přesposlední, den nabitý zábavou. Hned dopoledne jsme se vypravili na krátkou túru kolem Karlova, ovšem za účelem splnit disciplíny indiánské olympiády a vrátit se trochu později na oběd. Nevadilo, svačiny jsme měli dost. Cestou jsme si vyzkoušeli indiánský běh, střelbu z praku, kdo hodí nejdál klacík, ovšem nohou. Závody zábavné, takže jsme ani nezkoušeli počítat kilometry, jak nám cesta pěkně ubíhala. Po poledním klidu a svačině (pomeranče) jsme chtěli ještě jednou vyrazit na chvíli ven, ale počasí se otočilo na ruby (jak už to na horách bývá) a začalo pršet. Měli jsme štěstí, protože celé dopoledne až do našeho oběda svítilo sluníčko na obloze bez mráčků. Tak jsme se sesedli kol poradního ohně a prozpívali celou hodinu. Někteří už se začali při tom chystat na karneval - účesy, indiánské ornamenty na tvářích ap. Den nádherně ukončil karneval - někteří "staří harcovníci" tvrdili, že byl snad nejlepší ze všech, které jsme kdy uspořádali.
A až se ráno probudíme, uklidíme, zabalíme, ještě si něco užijeme, než do Paseky přijedeme.
Těšíme se na rodiče, těšíme se domů, i když tady se máme moc moc krásně a parádně. Přesvědčte se sami...